Brexit

Noutăţi

01.04.2019: Lansarea oficială a noului sistem de înregistrare

Din 30.03.2019, procedura de înregistrare pentru obținerea noului statut de ședere în Regatul Unit este disponibilă pentru toți cetățenii români, indiferent de tipul de document de identitate pe care îl dețin, fie pașaport electronic, fie carte de identitate sau pașaport simplu.

 

De asemenea, Home Office a publicat, în limba română, un ghid oficial de îndrumare pentru înregistrarea cetățenilor din Uniunea Europeană în vederea obținerii noului statut de ședere în Regatul Unit, respectiv statut de rezident permanent (settled status) și statut de stabilire provizorie (pre-settled status). Ghidul răspunde întrebărilor frecvente cu privire la procesul de înregistrare, cuprinde date de contact pentru asistență și instrucțiuni cum să aplicați pentru copii și tineri sub 21 ani.

 

Ghidul  este disponibil la:

https://www.gov.uk/guidance/settled-status-for-eu-citizens-and-their-families-translations.ro

 

 

25.03.2019: Home Office confirmă extinderea Articolului 50

Guvernul britanic a anunțat prelungirea termenului de retragere a Marii Britanii din UE (i.e. prelungirea Articolului 50), până la data de 22 mai 2019, cu condiția aprobării Acordului de retragere de către Camera Comunelor a Parlamentului britanic, până la 29 martie 2019.

Daca Acordul de retragere nu va fi aprobat de Camera Comunelor, Articolul 50 va fi prelungit până la data de 12 aprilie 2019, data până la care guvernul britanic va trebui să indice pașii următori în acest proces.

Prelungirea a fost acordată de Uniunea Europeană, la solicitarea Marii Britanii.

Mai multe informații se regăsesc la: https://www.gov.uk/government/news/confirmation-of-uk-government-agreement-to-article-50-extension.

 

11.03.2019: Home Office a publicat noi informații despre sistemul de înregistrare EU Settlement Scheme

Mai sunt 3 săptămâni până la operaționalizarea pentru publicul larg a sistemului nou de înregistrare a rezidenței. Începând cu 30.03.2019 cetățenii UE vor putea aplica, GRATUIT, pentru noul statut de rezident: (pre)settled status.

Persoanelor care au aplicat în perioada de testare (înainte de 30.03.2019) le va fi rambursată taxa, în mod automat. Aceste persoane vor primi prin e-mail o confirmare a restituirii taxei.

Începând cu 30.03.2019 cetățenii UE vor putea să aplice și prin trimiterea pașaportului sau a altor documente de identitate (cum ar fi cartea de identitate) prin POȘTĂ, dacă nu doresc sau nu pot utiliza aplicația online EU EXIT: ID Document Check.

Va exista suport tehnic în centrele de scanare a documentelor (https://www.gov.uk/government/publications/eu-settlement-scheme-id-document-scanner-locations) dar și prin intermediul unei rețele de asistență tehnică (Assisted Digital service - https://www.gov.uk/government/publications/eu-settlement-scheme-assisted-digital-service).

Începând cu 9.04.2019 cetățenii UE și anumiți membrii de familie vor putea să aplice online pentru (pre)settled status din afara UK, în mod gratuit, în baza rezidenței lor anterioare în UK. 

Pentru informații complete accesați https://www.gov.uk/government/collections/eu-settlement-scheme-applicant-information 

 

15.02.2019: Intervenția telefonică a șefului Secției Consulare a Ambasadei României la Londra, Valentin Muntean, în cadrul emisiunii Articolul VII, difuzată la TVR Internațional în data de 13.02.2019

În data de 13.02.2019, șeful Secției Consulare din Londra, a oferit, pe larg, informații cu privire la EU Settlement Scheme, în cadrul unui interviu live acordat TVR Internațional. Transcript-ul interviului poate fi vizionat la: https://londra.mae.ro/local-news/2197.

VIDEO Intervenția telefonică a șefului Secției Consulare a Ambasadei României la Londra, Valentin Muntean, în cadrul emisiunii Articolul VII, difuzată la TVR Internațional în data de 13.02.2019

 

06.02.2019: Asistență tehnică (Assisted Digital service) pentru persoanele care întâmpină dificultăți în solicitarea online a noului statut de rezident în UK (”settled status”).

Persoanele care are nu au acces sau nu au aptitudini tehnice, sau care nu consideră că pot completa formularul singuri pot beneficia de acest tip de suport tehnic.

Serviciul nu oferă consultanță pe problematica imigrației.

Sprijinul acordat de Assited Digital poate fi:

 

 

Mai multe informații regăsiți pe pagina guvernamentală:

https://www.gov.uk/government/publications/eu-settlement-scheme-assisted-digital-service

 

25.01.2019: Crearea centrului de suport și contact (EU Settlement Resolution Centre) pentru soluționarea problemelor din aplicație.

Guvernul Marii Britanii operează, pe durata perioadei de înregistrare, un centru telefonic de suport și contact (EU Settlement Resolution Centre), în limba engleză, pentru cetățenii europeni, care doresc să adreseze întrebări cu privire la noul statut de rezident și la procedura de înregistrare.

Centrul este deschis de luni până vineri între orele 8:00 și 20:00, cu excepția sărbătorilor legale (Bank Holidays), iar sâmbăta și duminica între orele 9:30 și 16:30.

Liniile telefonice disponibile cetățenilor europeni:

În Marea Britanie: +44 (0) 300 123 7379
În afara Marii Britanii: +44 (0) 203 080 0010

Pentru mai multe informații accesați: https://www.gov.uk/government/collections/eu-settlement-scheme-applicant-information

 

25.01.2019: Deschiderea centrelor de scanare a documentelor în aplicația EU EXIT: ID Document Check

Utilizatorii cu un sistem de operare iOS sau sistem Android incompatibil cu aplicația Home Office au posibilitatea de a solicita sprijin la unul din cele 13 centre locale unde iși pot scana documentele biometrice.

Lista completă a locațiilor se gasește la : https://www.gov.uk/government/publications/eu-settlement-scheme-id-document-scanner-locations/locations-offering-chip-checker-services

Acordarea de suport la unul din centrele de scanare a documentelor se face numai în baza programarilor prealabile. Fiecare centru operează un sistem propriu de programare.

23.01.2019: Eliminarea taxei de aplicare pentru noul statut de rezident.

Pe 21 ianuarie 2019, prim-ministrul Marii Britanii, Teresa May, a anunțat faptul că aplicația pentru noul statut de rezident (EU Settlement Scheme) va fi gratuită, începând cu data de 30 martie 2019. Toate persoanele care au aplicat sau urmează să aplice în perioada de test a acestei scheme de înregistrare vor fi rambursate ulterior. Mai multe informații se găsesc pe site-ul Guvernului britanic, la rubrica Fees https://www.gov.uk/settled-status-eu-citizens-families.

 

21.01.2019: Lansarea fazei de testare publică a sistemului de înregistrare a statutului de rezident în Marea Britanie pentru cetățenii europeni. 

Începând cu  21 ianuarie 2019, într-o nouă fază de testare destinată publicului, cetățenii europeni aflați în Marea Britanie vor putea solicita noul statut de rezident în UK (settled sau pre-settled status).

Verificați dacă îndepliniți condițiile de eligibilitate:

  • Trebuie să fiți cetățean european, rezident in Marea Britanie (dar nu cetățean britanic), cu un pașaport biometric european valabil,
  • Membru de familie al unui cetățean European provenit din state terțe și care are un card de rezidență biometric,

De asemenea, va trebui să aveți acces la un dispozitiv cu sistem de operare Android, versiunea 6.0 (smartphone sau tabletă, cu tehnologie NFC*) pentru a utiliza aplicația Home Office (https://www.gov.uk/guidance/using-the-eu-exit-id-document-check-app), în vederea confirmării identitității, ca parte a procesului de aplicare.

Dacă dețineți și pașaport britanic, nu trebuie să mai aplicați pentru noul statut de rezident.

Nu trebuie să aplicați în această fază dacă nu îndepliniți aceste cerințe de eligibilitate.

Sistemul de solicitare a noului statut de rezident în UK va fi deschis tuturor cetățenilor europeni din 30 martie 2019.

Pentru mai multe informații, vă rugam să accesați pagina oficială Home Office: https://www.gov.uk/guidance/eu-settlement-scheme-public-test-phase-applicant-eligibility

*Smartphone-urile care au tehnologie de plata contactless.

 

 

21.01.2019: Lansarea fazei de testare publică a sistemului de înregistrare a statutului de rezident în Marea Britanie pentru cetățenii europeni. 

Începând cu  21 ianuarie 2019, într-o nouă fază de testare destinată publicului, cetățenii europeni aflați în Marea Britanie vor putea solicita noul statut de rezident în UK (settled sau pre-settled status).

Verificați dacă îndepliniți condițiile de eligibilitate:

  • Trebuie să fiți cetățean european, rezident in Marea Britanie (dar nu cetățean britanic), cu un pașaport biometric european valabil,
  • Membru de familie al unui cetățean European provenit din state terțe și care are un card de rezidență biometric,

De asemenea, va trebui să aveți acces la un dispozitiv cu sistem de operare Android, versiunea 6.0 (smartphone sau tabletă, cu tehnologie NFC*) pentru a utiliza aplicația Home Office (https://www.gov.uk/guidance/using-the-eu-exit-id-document-check-app), în vederea confirmării identitității, ca parte a procesului de aplicare.

Dacă dețineți și pașaport britanic, nu trebuie să mai aplicați pentru noul statut de rezident.

Nu trebuie să aplicați în această fază dacă nu îndepliniți aceste cerințe de eligibilitate.

Sistemul de solicitare a noului statut de rezident în UK va fi deschis tuturor cetățenilor europeni din 30 martie 2019.

Pentru mai multe informații, vă rugam să accesați pagina oficială Home Office: https://www.gov.uk/guidance/eu-settlement-scheme-public-test-phase-applicant-eligibility

*Smartphone-urile care au tehnologie de plata contactless.

21.01.2019: Lansarea fazei de testare publică a sistemului de înregistrare a statutului de rezident în Marea Britanie pentru cetățenii europeni. 

Începând cu  21 ianuarie 2019, într-o nouă fază de testare destinată publicului, cetățenii europeni aflați în Marea Britanie vor putea solicita noul statut de rezident în UK (settled sau pre-settled status).

Verificați dacă îndepliniți condițiile de eligibilitate:

  • Trebuie să fiți cetățean european, rezident in Marea Britanie (dar nu cetățean britanic), cu un pașaport biometric european valabil,
  • Membru de familie al unui cetățean European provenit din state terțe și care are un card de rezidență biometric,

De asemenea, va trebui să aveți acces la un dispozitiv cu sistem de operare Android, versiunea 6.0 (smartphone sau tabletă, cu tehnologie NFC*) pentru a utiliza aplicația Home Office (https://www.gov.uk/guidance/using-the-eu-exit-id-document-check-app), în vederea confirmării identitității, ca parte a procesului de aplicare.

Dacă dețineți și pașaport britanic, nu trebuie să mai aplicați pentru noul statut de rezident.

Nu trebuie să aplicați în această fază dacă nu îndepliniți aceste cerințe de eligibilitate.

Sistemul de solicitare a noului statut de rezident în UK va fi deschis tuturor cetățenilor europeni din 30 martie 2019.

Pentru mai multe informații, vă rugam să accesați pagina oficială Home Office: https://www.gov.uk/guidance/eu-settlement-scheme-public-test-phase-applicant-eligibility

*Smartphone-urile care au tehnologie de plata contactless.

 

19.12.2018: Comisia Europeană a publicat un set de răspunsuri la întrebările frecvente legate de drepturile cetățenilor din UE și din Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord, așa cum sunt enunțate în Acordul de retragere agreat de UK și UE la 25.11.2018.

Vă invităm să parcurgeți textul, care este în limba română:
https://ec.europa.eu/…/files/2018-11-26_qa_citizens_rights_

Vă reamintim că Acordul de retragere trebuie să fie ratificat atât de Regatul Unit, cât și de UE pentru a putea intra în vigoare.

 

25.11.2018​: Agrearea Acordului de retragere a Regatului Unit al Marii Britanii și al Irlandei de Nord din UE și aprobarea Declarației politice privind cadrul relațiilor viitoare UE-UK

La 25.11.2018, cu prilejul unei runiuni speciale a Consiliului European (articolul 50), la Bruxelles, a fost agreat Acordul de retragere a Regatului Unit al Marii Britanii și al Irlandei de Nord din UE și aprobată Declarația politică privind cadrul relațiilor viitoare UE-UK.

În perioada următoare, Acordul de retragere va urma procedurile de ratificare la nivelul Uniunii Europene și al Marii Britanii, unde este esențială aprobarea de către Parlamentul britanic.

Ministerul Afacerilor Externe român informează că obiectivele urmărite de România pe parcursul procesului de negociere au fost atinse, în principal cele care vizează protejarea drepturilor cetățenilor români stabiliți în UK, acordul prevăzând că cetățenii UE27 din Regatul Unit și cetățenii britanici din UE27 care sunt beneficiari ai acestuia (inclusiv cei care se stabilesc în UE27/UK în perioada de tranziție) se vor bucura în continuare de o serie de drepturi. Acestea includ drepturile de ședere în UK ale cetățenilor români/europeni și ale membrilor familiilor acestora, precum și aspecte vizând coordonarea sistemelor de securitate socială, calificări profesionale și îngrijiri medicale.

01.11.2018: Lansarea etapei a doua de testare (Private Beta 2), a sistemului de înregistrare a noului statut de ședere al cetățenilor europeni aflați pe teritoriul UK.

Din 01.11.2018, începe etapa a doua de testare (Private Beta 2) a sistemului de înregistrare a noului statut al cetătenilor europeni aflați pe teritoriul UK, aplicabil unor categorii / situații stabilite prin modificările aduse REGULILOR PRIVIND IMIGRAREA ÎN UK (STATEMENT OF CHANGES IN IMMIGRATION RULES). Mai multe informații pot fi accesate în secțiunea Înregistrarea noului statut de rezident în UK (pre-settled sau settled status)

 
 

01.11.2018: Lansarea etapei a doua de testare (Private Beta 2), a sistemului de înregistrare a noului statut de ședere al cetățenilor europeni aflați pe teritoriul UK.

Din 01.11.2018, începe etapa a doua de testare (Private Beta 2) a sistemului de înregistrare a noului statut al cetătenilor europeni aflați pe teritoriul UK. În cadrul etapei Private Beta 2 pot aplica pentru obținerea statutului de stabilit/pre-stabilit (settled/pre-settled) în Marea Britanie persoanele care se găsesc în următoarele categorii și situații:

  1. se află într-o relație de muncă sau colaborare cu angajatorii menționați mai jos.
  2. beneficiază de asistență furnizată de organizațiile menționate la punctele iv si v din Regulile privind imigrarea, citat în cele de mai jos.

Aceasta este o fază de testare privată (nu este destinată, la acest moment, publicului larg), astfel încât, în ambele situații, înregistrarea se face doar prin intermediul angajatorilor, respectiv al autorităților locale și organizațiilor menționate.

Dacă vă regăsiții în situațiile menționate, este recomandabil să contactați angajatorul, autoritatea locală sau organizația în cauză pentru a obține mai multe detalii cu privire la procedura de înregistrare, precum și pentru a aplica pentru obținerea statutului menționat.

Înregistrarea în faza de testare poate rezulta în obținerea efectivă a noului statut de ședere în UK, acest demers nu reprezintă doar un exercițiu.

Menționăm că, în conformitate cu cele agreate, până la acest moment, toți cetățenii UE care se vor stabili în Marea Britanie până în decembrie 2020 vor putea să se înregistreze începând cu 29 martie 2019, data la care platform de înregistrare va deveni pe deplin operațională și publică.

Mai multe informații: https://www.gov.uk/guidance/eu-settlement-scheme-pilot-applicant-eligibility#who-is-eligible-for-the-pilot

Categoriile de persoane care pot aplica pentru noul statut în UK, în perioada 1 noiembrie – 24 decembrie 2018 (Private Beta 2) , conform REGULILOR PRIVIND IMIGRAREA ÎN UK (STATEMENT OF CHANGES IN IMMIGRATION RULES), în conformitate cu secțiunea 3(2)  a Immigration Act 1971, sunt:

“Începând cu data de 1 noiembrie 2018:

  1. O persoană angajată de sau care colaborează cu una din următoarele instituții:

- Liverpool Hope University;   Liverpool John Moores University; sau The University of Liverpool; sau

  1.  O persoană angajată de sau care colaborează cu una din următoarele instituții:

 - Aintree University Hospital NHS Foundation Trust; Blackpool Teaching Hospitals NHS Foundation Trust; Countess of Chester Hospital NHS Foundation Trust; East Lancashire Hospitals NHS Trust; Lancashire Teaching Hospitals NHS Foundation Trust; Liverpool Heart and Chest Hospital NHS Foundation Trust;  Liverpool Women’s NHS Foundation Trust; Manchester University NHS Foundation Trust;  Salford Royal NHS Foundation Trust Southport and Ormskirk Hospital NHS Trust;  Stockport NHS Foundation Trust; The Royal Liverpool and Broadgreen University Hospitals NHS Trust; The Walton Centre NHS Foundation Trust;  Warrington and Halton Hospitals NHS Foundation Trust; sau  Wirral University Teaching Hospital NHS Foundation Trust;  sau

Adiţional, începând cu data de 15 noiembrie 2018:

  1. O persoană angajată de sau care colaborează cu o instituție de învățământ superior sau o instituție de învățământ superior din străinătate înregistrată în registrul sponsorilor licențiați (Categoria 4) [Listă de instituții autorizate să sponsorizeze migranții în cadrul categoriei 4 a sistemului bazat pe puncte: https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/693637/2018-03-23_Tier_4_Register_of_Sponsors.pdf]; sau
  2. Un copil care este îngrijit (în conformitate cu secțiunea 22 (1) din Legea privind copiii din 1989) sau o persoană care a fost un astfel de copil și care este eligibilă să beneficieze de asistență în conformitate cu Legea privind copiii din 1989, de la una dintre următoarele autorități locale:

- Kent County Council; Lincolnshire County Council; London Borough of Haringey; London Borough of Waltham Forest; or  Sheffield City Council; sau 

  1. O persoană care beneficiază de asistență de la una din următoarele organizații:
  • - Ashiana Sheffield, Knowle House, 4 Norfolk Park Road, Sheffield, S2 3QE;
  • - Coram Children’s Legal Centre, Riverside Office Centre, Century House North, North Station Road, Colchester, CO1 1RE;
  • - East European Resource Centre, Room 18-19, 238-246 King Street, London, W6 0RF;
  • - Rights of Women, 52-54 Featherstone Street, London, EC1Y 8RT;
  • - St Vincent Support Centre, Curtis Building, 4 Barking Avenue, Leeds, LS9 9LF;
  • - The Cardinal Hume Centre, 3-7 Arneway Street, Horseferry Road, London, SW1P 2BG;
  • - The Roma Support Group, Alan Shelley House, 318 Barking Road, London, E13 8HL; sau

Adiţional, începând cu data de 29 noiembrie 2018:

  1. O persoană angajată de sau care colaborează cu una din următoarele instituții sau organizații:

- NHS Foundation Trust in England; NHS Trust in England;  Care Quality Commission;  Health Education England;  Health Research Authority;  Human Fertilisation and Embryology Authority;  Human Tissue Authority;  Medicines and Healthcare Products Regulatory Agency;  -National Institute for Health and Care Excellence;  NHS Blood and Transplant;  NHS Business Services Authority;  NHS Counter Fraud Authority; NHS Digital (the Health and Social Care Information Centre); NHS England (the NHS Commissioning Board);   NHS Improvement (Monitor and the NHS Trust Development Authority);  NHS Resolution (the NHS Litigation Authority); sau Public Health England; sau

  1. O persoană angajată de sau care colaborează cu una din următoarele instituții sau organizații:

- Local Health Board in Wales; Health Education & Improvement Wales;  Public Health Wales; The Welsh Ambulance Service; sau  Velindre NHS Trust; sau 

  1. O persoană angajată de sau care colaborează cu una din următoarele instituții sau organizații:

- Health Board or Special Health Board - constituit în temeiul secțiunii 2 din Legea din 1978 privind serviciul național de sănătate (Scoția);  Common Services Agency for the Scottish Health Service (stabilită în temeiul articolului 10 din Lege); Healthcare Improvement Scotland (stabilită prin articolul 10 din Lege);  Social Care and Social Work Improvement Scotland (cunoscut și sub numele de Care Inspectorate) - stabilit în temeiul articolului 44 din Legea privind serviciile publice (actualizată) (Scoția) din 2010; sau Scottish Social Services Council - stabilit în temeiul articolului 43 din Regulamentul privind îngrijirea (Scoția) din 2001; sau 

  1. O persoană angajată de sau care colaborează cu una din următoarele instituții sau organizații:

- Health and Social Care Trust in Northern Ireland;  Northern Ireland Blood Transfusion Service;  Northern Ireland Guardian Ad Litem Agency;  Northern Ireland Medical and Dental Training Agency;  Northern Ireland Practice and Education Committee;  Northern Ireland Social Care Council;  Patient and Client Council;  Regional Agency for Public Health and Social Well-being (the Public Health Agency);  Regional Business Services Organisation;  Regional Health and Social Care Board; sau  Regulation and Quality Improvement Authority; sau

  1. O persoană angajată: (a) să furnizeze sau să sprijine furnizarea de activități reglementate, așa cum este prevăzut în anexa 1 la Legea privind sănătatea și asistența socială din 2008 (Reglementări privind activitățile) din 2014 (S.U. 2014/2936), și care este de asemenea angajată de sau care colaborează cu una din următoarele instituții sau organizații înregistrate la Comisia pentru Calitatea Serviciilor de Îngrijire; sau (b) în scopul unei unități sau a unei agenții din Țara Galilor reglementate în conformitate cu partea 2 din normele privind standardele de îngrijire din 2000; sau (c) În scopul unui serviciu reglementat în conformitate cu partea 1 din Legea privind reglementarea și inspecția asistenței sociale (Țara Galilor) din 2016; sau
  2. O persoană angajată de sau care colaborează cu o entitate în baza: (a) Unui contract de servicii medicale generale pentru furnizarea de servicii medicale primare sau un acord de prestare a serviciilor medicale primare în temeiul secțiunii 50 din Legea privind sistemul sanitar național din 2006 (Țara Galilor) (NHS Act 2006 – Whales); sau (b) Unui contract de servicii de stomatologie generale pentru furnizarea de servicii stomatologice primare sau un acord pentru prestarea serviciilor stomatologice primare în temeiul articolului 64 din Legea privind sistemul sanitar național (Țara Galilor) din 2006; sau
  3. O persoană care: (a) Oferă servicii de îngrijire, astfel cum sunt definite la articolul 47 alineatul (1) din Actul privind reforma serviciilor publice (Scoția) din 2010 și înregistrate în temeiul acestui act; sau (b) Este angajat de sau colaborează cu o organizație înscrisă în Asistență Socială și Îmbunătățirea muncii sociale din Scoția; sau (c) este sub, sau este angajată/ colaborează în scopul prestării de servicii în temeiul Legii Serviciului Național de Sănătate (Scoția) din 1978, de către o entitate (alta decât un Consiliu al Sănătății) pentru:  - un aranjament de prestare a serviciilor în conformitate cu secțiunea 2C a acestui act; - un acord de prestare a serviciilor în temeiul secțiunii 17C din acest act; - un contract de furnizare a serviciilor în temeiul secțiunii 17J din acest act; sau un aranjament pentru prestarea de servicii în temeiul secțiunilor 25, 26 sau 27 din acest act; sau
  4. O persoană angajată de sau care colaborează cu General Practitioner Federation sau orice entitate cu care Consiliul regional pentru sănătate și asistență socială din Irlanda de Nord are un contract sau un acord în temeiul Ordinului din 1972 privind sănătatea și serviciile sociale personale (Irlanda de Nord) pentru a furniza servicii în calitate de medic de familie; sau
  5. O persoană angajată de sau care colaborează cu o grupare înregistrată, monitorizată sau inspectată de către Autoritatea pentru Reglementarea și Îmbunătățirea Calității (RQIA) și care, dacă această grupare se află în Anglia și a fost angajată sau a colaborat cu RQIA, ar îndeplini criteriile stabilite la alineatul (x)(a), de mai sus; sau
  6. O persoană angajată de sau care colaborează cu, sau este înregistrată la una din următoarele organizații:

- General Chiropractic Council; General Dental Council; General Medical Council; General Optical Council; General Osteopathic Council; General Pharmaceutical Council;  Health and Care Professions Council;  Northern Ireland Social Care Council; Nursing and Midwifery Council;  Pharmaceutical Society of Northern Ireland; Scottish Social Services Council (în conformitate cu Legea privind ajutorul social (Scoția) din 2001); sau Social Care Wales.

Documentul referitor la REGULILE PRIVIND IMIGRAREA ÎN UK se regăsește integral pe pagina guvernamentală: https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/747685/Statement-of-Changes-to-the-Immigration-Rules-HC1534-Accessible.pdf

 

19.12.2018: Comisia Europeană a publicat un set de răspunsuri la întrebările frecvente legate de drepturile cetățenilor din UE și din Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord, așa cum sunt enunțate în Acordul de retragere agreat de UK și UE la 25.11.2018.

Vă invităm să parcurgeți textul, care este în limba română:
https://ec.europa.eu/…/files/2018-11-26_qa_citizens_rights_

Vă reamintim că Acordul de retragere trebuie să fie ratificat atât de Regatul Unit, cât și de UE pentru a putea intra în vigoare.

 

25.11.2018​: Agrearea Acordului de retragere a Regatului Unit al Marii Britanii și al Irlandei de Nord din UE și aprobarea Declarației politice privind cadrul relațiilor viitoare UE-UK

La 25.11.2018, cu prilejul unei runiuni speciale a Consiliului European (articolul 50), la Bruxelles, a fost agreat Acordul de retragere a Regatului Unit al Marii Britanii și al Irlandei de Nord din UE și aprobată Declarația politică privind cadrul relațiilor viitoare UE-UK.

În perioada următoare, Acordul de retragere va urma procedurile de ratificare la nivelul Uniunii Europene și al Marii Britanii, unde este esențială aprobarea de către Parlamentul britanic.

Ministerul Afacerilor Externe român informează că obiectivele urmărite de România pe parcursul procesului de negociere au fost atinse, în principal cele care vizează protejarea drepturilor cetățenilor români stabiliți în UK, acordul prevăzând că cetățenii UE27 din Regatul Unit și cetățenii britanici din UE27 care sunt beneficiari ai acestuia (inclusiv cei care se stabilesc în UE27/UK în perioada de tranziție) se vor bucura în continuare de o serie de drepturi. Acestea includ drepturile de ședere în UK ale cetățenilor români/europeni și ale membrilor familiilor acestora, precum și aspecte vizând coordonarea sistemelor de securitate socială, calificări profesionale și îngrijiri medicale.

În prim plan

Precizări cu privire la existența unui număr suficient buletine vot la alegerile pentru Parlamentul European și Referendumul Național din 26 mai 2019

26.05.2019

Ambasada României în Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord precizează că buletinele de vot, atât cele pentru alegerile pentru Parlamentul European, cât și cele pentru…

Modelele buletinelor de vot ce vor fi utilizate la referendumul naţional din data de 26 mai 2019

23.05.2019

Modelele buletinelor de vot ce vor fi utilizate la referendumul naţional din data de 26 mai 2019 …