Eliberare documente de identitate şi călătorie

Paşaportul simplu electronic

Important! Toate serviciile consulare la Secția consulară din Londra se prestează NUMAI pe bază de programare prealabilă.
Programările sunt disponibile pe pagina web E-Consulat www.econsulat.ro.

 

Paşaportul simplu electronic

INFORMAŢII GENERALE

Cadrul juridic:

România, ca stat membru al Uniunii Europene, a introdus în circulaţie paşapoarte electronice care conţin datele biometrice ale titularului (amprente digitale și fotografia) în conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 2252/2004 din 13 decembrie 2004.

Actele necesare și modalitatea de procesare a cererilor de documente de călătorie sunt reglementate de:

  1. Legea nr. 248/ 2005 privind regimul liberei circulaţii a cetăţenilor români în străinătate cu modificările şi completările ulterioare
  2. H.G. nr. 94/26.01.2006 pentru aprobarea normelor metodologice de aplicare a legii nr. 248/2005.

Paşapoartele româneşti model 2001 îşi păstrează valabilitatea până la data expirării. Paşapoartele româneşti model 2001 nu se pot prelungi.

Reglementările legale in vigoare NU permit depunerea cererilor pentru eliberarea paşapoartelor prin mandatar cu procură specială sau prin poştă. Cererile pot fi depuse doar personal.

Fiecare minor care circulă în străinătate trebuie să aibă propriul document de călătorie – NU mai poate fi inclus in documentul de călătorie al părinţilor.

Valabilitatea paşaportului electronic este de 5 ani, iar pentru minorii cu vârsta sub 12 ani, valabilitatea acestuia este de 3 ani.

Termenul de eliberare a paşaportului simplu electronic românesc, conform prevederilor legale, este de maxim 90 zile calendaristice de la data depunerii cererii. În practică, pașapoartele sunt disponibile spre ridicare după aproximativ 30 zile calendaristice de la data depunerii cererilor.

 

Documente necesare pasaport electronic

ADULȚI

 domiciliul în România

ADULȚI

 domiciliul în

străinătate

(CRDS)

MINORI

 domiciliul în România

MINORI

 domiciliul în

străinătate****

  • Carte de identitate valabilă (original si fotocopie) sau

  • Cartea de identitate provizorie valabilă și certificatul de naștere* (original și fotocopie)

  • Pașaport anterior (original și fotocopie)

  • Certificat de naștere românesc (original și fotocopie)

  • Certificat de căsătorie românesc (original și fotocopie)/ Hotărâre de divorț pronunțată de o instanță din România / certificat de divorț emis în România/ Certificat de naștere cu mențiune de divorț pentru hotărârile de divorț pronunțate în străinătate / certificat de deces al soțului (după caz)

  • Document care atestă domiciliul permanent în străinătate (Marea Britanie – sunt acceptate doar documente emise de Home Office: EEA registration certificate / Yellow / Blue / Purple Card sau Indefinite Leave to Remain sau Certificat de Naturalizare pașaport britanic; pentru alte state, pașaportul valabil sau permis de ședere)**

  • Pașaport anterior (original și fotocopie)

  • Cartea de identitate (chiar daca este expirată) – dacă este cazul

  • Certificat de naștere românesc, cu CNP (original și fotocopie)***

  • Pașaport anterior, dacă este cazul (original și fotocopie)

  • Cărți de identitate valabile ale parinților (original și fotocopie) + carte de identitate valabilă a minorului peste 14 ani

  • Certificat de căsătorie românesc al părinților sau certificatul de divorț sau sentința de divorț românească / certificat de naștere cu mențiunile de căsătorie și divorț (original și fotocopie), doar dacă unul dintre parinți și-a schimbat numele după naștere

  • Declarație de acord autentificată de notar în România sau la una dintre misiunile diplomatice ale României în străinătate (în cazul  neprezentării unui părinte)

  • Certificatul de deces (în cazul unui părinte decedat), hotărârea judecătorească de încredințare a minorului pronunțată de instanța în România rămasă definitivă și irevocabilă  (original și fotocopie – după caz

  • Certificat de naștere românesc, cu CNP (original și fotocopie)

  • Document care atestă domiciliul permanent în străinătate (Marea Britanie – sunt acceptate doar documente emise de Home Office: EEA registration certificate / Yellow / Blue / Purple Card sau Indefinite Leave to Remain sau Certificat de Naturalizare / pașaport britanic; pentru alte state, pașaportul valabil sau permis de ședere – aparținând părintelui care deține pașaport CRDS sau solicită un astfel de pașaport în același timp cu minorul

  • Pașaport anterior, dacă este cazul (original și fotocopie)

  • Acte de identitate părinți: C.I. sau pașaport (doar pentru aceia dintre părinți care nu mai dețin o carte de identitate ca urmare a solicitării unui pașaport tip CRDS)

  • Certificat de căsătorie românesc al părinților sau certificatul de divorț sau sentința de divorț românească / certificat de naștere cu mențiunile de căsătorie și divorț (original și fotocopie), doar dacă unul dintre parinți și-a schimbat numele după naștere

  • Declarație de acord autentificată de notar în România sau la una dintre misiunile diplomatice ale României în străinătate (în cazul  neprezentării unui părinte)

  • Certificatul de deces (în cazul unui părinte decedat), hotărârea judecătorească de încredințare a minorului pronunțată de instanța în România rămasă definitivă și irevocabilă  (original și fotocopie – după caz)

* Cartea de identitate provizorie poate fi acceptată doar dacă este însoţită de certificatul de naştere  în original

**Datele de identificare din actele românești trebuie să fie identice cu cele din actele britanice/străine.

***Pentru minorii născuți în Marea Britanie este necesar ca în prealabil să obțineți certificatul de naștere românesc cu CNP; informațiile relevante pentru acest serviciu consular sunt disponibile la adresa: http://londra.mae.ro/ro/node/280

****Pentru a putea solicita un pașaport cu domiciliul în străinătate pentru minor, este necesar ca cel puțin unul dintre părinți să dețină un astfel de pașaport, sau să solicite un astfel de document în același timp cu minorul.

*****Dacă doriți trimiterea noului pașaport prin poștă, vă rugăm să aduceți cu dumneavoastră un plic preplătit, special delivery.

ATENȚIE! Nu se procesează cererile cu documente incomplete. In funcție de particularitatea cazului dumneavoastră poate fi necesară solicitarea unor documente suplimentare. 

Comunicat de presă privind impactul invocării art. 50 din TUE asupra comunităţii româneşti din Regatul Unit

21.03.2017

Invocarea, de către guvernul britanic, a articolului 50 din Tratatul Uniunii Europene, permite iniţierea negocierilor privind retragerea Regatului Unit din Uniunea Europeană, dar nu presupune o…

Q&A – teme de interes în context Brexit

21.03.2017

1. Condiţii de muncă Q: Cum obţin card de muncă? A: Începând cu 1 ianuarie 2014, cetăţenii români se bucură de aceleaşi drepturi pe piaţa britanică a muncii ca şi toţi…

Vizita ambasadorului României la Cardiff (26 - 27 martie 2017)

28.03.2017

În perioada 26-27 martie a.c. ambasadorul României în Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord, Dan Mihalache, a efectuat o vizită de lucru la Cardiff, în Ţara Galilor. Din…