Eliberare documente de identitate şi călătorie

Paşaportul simplu electronic

Important! Toate serviciile consulare la Secția consulară din Londra se prestează numai pe bază de programare prealabilă. Programările sunt disponibile pe pagina web: 

Paşaportul simplu electronic

Informații generale

Paşaportul simplu electronic este documentul de călătorie care se eliberează, la cerere, cetăţenilor români care îndeplinesc condiţiile prevăzute de lege şi nu se află în una dintre situaţiile de suspendare a dreptului de a călători în străinătate.

Cadrul juridic: România, ca stat membru al Uniunii Europene, a introdus în circulaţie paşapoarte electronice care conţin datele biometrice ale titularului (amprente digitale și fotografia) în conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 2252/2004 din 13 decembrie 2004.
Actele necesare și modalitatea de procesare a cererilor de documente de călătorie sunt reglementate de:

  1. Legea nr. 248/ 2005 privind regimul liberei circulaţii a cetăţenilor români în străinătate cu modificările şi completările ulterioare
  2. H.G. nr. 94/26.01.2006 pentru aprobarea normelor metodologice de aplicare a legii nr. 248/2005.

Paşapoartele româneşti model 2001 îşi păstrează valabilitatea până la data expirării și nu se pot prelungi.
Reglementările legale in vigoare NU permit depunerea cererilor pentru eliberarea paşapoartelor prin mandatar cu procură specială sau prin poştă.
Fiecare minor care circulă în străinătate trebuie să aibă propriul document de călătorie – nu mai poate fi inclus in documentul de călătorie al părinţilor.
Valabilitatea paşaportului electronic este de 10 ani pentru persoanele cu vârste peste 18 ani, 5 ani pentru minorii cu vârste între 12 și 18 ani, iar pentru minorii cu vârsta sub 12 ani, valabilitatea acestuia este de 3 ani.
Termenul de eliberare a paşaportului simplu electronic românesc, conform prevederilor legale, este de maxim 60 zile calendaristice de la data depunerii cererii. În practică, pașapoartele sunt disponibile spre ridicare după aproximativ 45 zile calendaristice de la data depunerii cererilor.

Documente necesare pasaport electronic:

Cetăţeni români adulţi cu domiciliul în România

Cetăţeni români minori cu domiciliul în România

Cetăţeni români adulţi cu domiciliul în străinătate

Cetăţeni români minori cu domiciliul în străinătate

Atenție! Nu se procesează cererile cu documente incomplete. In funcție de particularitatea cazului dumneavoastră poate fi necesară solicitarea unor documente suplimentare. 

Dacă doriți trimiterea noului pașaport prin poștă, vă rugăm să aduceți cu dumneavoastră un plic preplătit, special delivery, pe care îl veți atașa la cerere cu ocazia depunerii documentelor la secția consulară. Pentru fiecare cerere este nevoie de 1 plic, ex. 1 cerere/1 plic, 2 cereri/2 plicuri etc.

Model plic poștal preplătit

Model Plic Poștal Preplătit

Cerere de trimitere pașaport prin poștă

Cerere de trimitere pasaport prinposta

În prim plan

Precizări cu privire la existența unui număr suficient buletine vot la alegerile pentru Parlamentul European și Referendumul Național din 26 mai 2019

26.05.2019

Ambasada României în Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord precizează că buletinele de vot, atât cele pentru alegerile pentru Parlamentul European, cât și cele pentru…

Modelele buletinelor de vot ce vor fi utilizate la referendumul naţional din data de 26 mai 2019

23.05.2019

Modelele buletinelor de vot ce vor fi utilizate la referendumul naţional din data de 26 mai 2019 …