Asistenţă şi servicii consulare pentru…

Obţinerea documentelor din România

Important! Toate serviciile consulare la Secția consulară din Londra se prestează NUMAI pe bază de programare prealabilă.

Programările sunt disponibile pe pagina web E-Consulat www.econsulat.ro.

 

Misiunile diplomatice şi oficiile consulare ale României îi pot sprijini pe cetăţenii români aflaţi în străinătate la obţinerea unor duplicate ale certificatelor de stare civilă (naştere, căsătorie sau deces).

În unele state, actele oficiale străine (inclusiv cele româneşti) sunt recunoscute numai dacă poartă însemnele unei legalizări sau supralegalizări oficiale.

În ţările semnatare ale Convenţiei de la Haga din 1961 privind suprimarea cerinţei de supralegalizare a actelor oficiale străine, certificatele emise de autorităţile române sunt recunoscute dacă poartă legalizarea cu Apostilă. Legalizarea cu Apostilă se face în România de prefecturile municipiilor reşedinţă de judeţ.

În statele cu care România a încheiat acorduri de recunoaştere a actelor oficiale, acestea sunt recunoscute direct, fără nici o altă formalitate. În statele care nu sunt semnatare ale Convenţiei de la Haga şi nici nu au încheiat acorduri de recunoaştere a actelor cu România, actele oficiale române sunt recunoscute numai dacă sunt legalizate şi supralegalizate de autorităţile române.

Legalizarea unui certificat de naştere sau a oricărui alt act oficial se face de instituţia emitentă, iar supralegalizarea se face de Ministerul Afacerilor Externe.

Recomandăm să consultaţi site-urile ambasadele şi consulatele române din ţara în care vă aflaţi, precum şi autorităţile locale ale acelei ţări, pentru a afla cu exactitate care este regimul actelor oficiale româneşti.

 

Condiţii de obţinere - Depunerea cererii se face numai pe bază de programare, de preferat, prin portalul extern al aplicației E-Consulat, la adresa https://www.econsulat.ro/ sau la sediul Secției Consulare.

Persoanele aflate în Marea Britanie pot solicita eliberarea duplicatelor certificatelor de naştere/căsătorie/deces prin intermediul Secţiei Consulare a Ambasadei României la Londra completând cererea corespunzătoare cu datele necesare; termenul de soluţionare este de minim 90 de zile, de la data depunerii cererii şi achitării taxei consulare.

Duplicatele certificatelor de naştere/căsătorie/deces se pot solicita şi prin procura prin care mandatarul dvs. poate obtine duplicatul respectiv direct de la primăria de la locul de naştere/domiciliu. 

Dacă nu vă puteţi deplasa la Secţia Consulară pentru autentificarea procurii, aceasta poate fi autentificată la un notar britanic, situaţie în care se va obţine, obligatoriu, Apostila Convenţiei de la Haga eliberată de Foreign And Commonwealth Office - Biroul Legalizări, http://www.fco.gov.uk/en/about-us/what-we-do/services-we-deliver/legal-services/Legalisation/.

 

REŢINEŢI:

Pentru deţinătorii de certificate de naştere model vechi se recomandă procurarea certificatului de naştere model internaţional de la serviciile de stare civilă unde s-a înregistrat naşterea.

 

Toate serviciile de obținere documente din România sunt scutite de taxe consulare!

 

Comunicat de presă privind impactul invocării art. 50 din TUE asupra comunităţii româneşti din Regatul Unit

21.03.2017

Invocarea, de către guvernul britanic, a articolului 50 din Tratatul Uniunii Europene, permite iniţierea negocierilor privind retragerea Regatului Unit din Uniunea Europeană, dar nu presupune o…

Q&A – teme de interes în context Brexit

21.03.2017

1. Condiţii de muncă Q: Cum obţin card de muncă? A: Începând cu 1 ianuarie 2014, cetăţenii români se bucură de aceleaşi drepturi pe piaţa britanică a muncii ca şi toţi…

Vizita ambasadorului României la Cardiff (26 - 27 martie 2017)

28.03.2017

În perioada 26-27 martie a.c. ambasadorul României în Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord, Dan Mihalache, a efectuat o vizită de lucru la Cardiff, în Ţara Galilor. Din…