Asistenţă şi servicii consulare pentru…

Obţinerea documentelor din România

Important! Toate serviciile consulare la Secția consulară din Londra se prestează numai pe bază de programare prealabilă. Programările sunt disponibile pe pagina web: 

Misiunile diplomatice şi oficiile consulare ale României îi pot sprijini pe cetăţenii români aflaţi în străinătate la obţinerea unor duplicate ale certificatelor de stare civilă (naştere, căsătorie sau deces).

În unele state, actele oficiale străine (inclusiv cele româneşti) sunt recunoscute numai dacă poartă însemnele unei legalizări sau supralegalizări oficiale.

În ţările semnatare ale Convenţiei de la Haga din 1961 privind suprimarea cerinţei de supralegalizare a actelor oficiale străine, certificatele emise de autorităţile române sunt recunoscute dacă poartă legalizarea cu Apostilă. Legalizarea cu Apostilă se face în România de prefecturile municipiilor reşedinţă de judeţ.

În statele cu care România a încheiat acorduri de recunoaştere a actelor oficiale, acestea sunt recunoscute direct, fără nici o altă formalitate. În statele care nu sunt semnatare ale Convenţiei de la Haga şi nici nu au încheiat acorduri de recunoaştere a actelor cu România, actele oficiale române sunt recunoscute numai dacă sunt legalizate şi supralegalizate de autorităţile române.

Legalizarea unui certificat de naştere sau a oricărui alt act oficial se face de instituţia emitentă, iar supralegalizarea se face de Ministerul Afacerilor Externe.

Recomandăm să consultaţi site-urile ambasadele şi consulatele române din ţara în care vă aflaţi, precum şi autorităţile locale ale acelei ţări, pentru a afla cu exactitate care este regimul actelor oficiale româneşti.

 

Condiţii de obţinere - Depunerea cererii se face numai pe bază de programare, de preferat, prin portalul extern al aplicației E-Consulat, la adresa https://www.econsulat.ro/ sau la sediul Secției Consulare.

Persoanele aflate în Marea Britanie pot solicita eliberarea duplicatelor certificatelor de naştere/căsătorie/deces prin intermediul Secţiei Consulare a Ambasadei României la Londra completând cererea corespunzătoare cu datele necesare; termenul de soluţionare este de minim 90 de zile, de la data depunerii cererii şi achitării taxei consulare.

Duplicatele certificatelor de naştere/căsătorie/deces se pot solicita şi prin procura prin care mandatarul dvs. poate obtine duplicatul respectiv direct de la primăria de la locul de naştere/domiciliu. 

Dacă nu vă puteţi deplasa la Secţia Consulară pentru autentificarea procurii, aceasta poate fi autentificată la un notar britanic, situaţie în care se va obţine, obligatoriu, Apostila Convenţiei de la Haga eliberată de Foreign And Commonwealth Office - Biroul Legalizări, http://www.fco.gov.uk/en/about-us/what-we-do/services-we-deliver/legal-services/Legalisation/.

 

REŢINEŢI:

Pentru deţinătorii de certificate de naştere model vechi se recomandă procurarea certificatului de naştere model internaţional de la serviciile de stare civilă unde s-a înregistrat naşterea.

 

Toate serviciile de obținere documente din România sunt scutite de taxe consulare!

 

În prim plan

Study programmes in English Language organised by the University “1 Decembrie 1918” from Alba Iulia, Romania

04.06.2019

The University “1 Decembrie 1918” from Alba Iulia offers study programmes in English Language (Archaeology, Business Administration, Informatics – Master’s degree of Business Administration). …

COMUNICAT Sesiunea de informare despre drepturile cetățenilor români post-Brexit în Marea Britanie

22.03.2019

Ambasada României în Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord, împreună cu Reprezentanța Comisiei Europene la Londra, a organizat joi, 21 martie 2019, o sesiune de informare cu…